Obsługa księgowa firm
Zakres usługi prowadzenia ksiąg rachunkowych:
- opracowanie polityki rachunkowości ze szczególnym uwzględnieniem rachunkowości zarządczej i kosztowej;
- rejestracja zdarzeń gospodarczych;
- prezentacja sytuacji materialnej i wyniku finansowego jednostki;
- monitoring prawidłowości przyjmowanych i emitowanych dokumentów;
- dekretacja dokumentów księgowych;
- sporządzanie wydruków zapisów księgowych, zgodnie z wymogami ustawy o rachunkowości;
- ewidencja VAT;
- przygotowywanie zestawień, raportów i wydruków zapisów księgowych, w tym bilans, rachunek wyników;
- analizy dla celów rachunkowości zarządczej i kosztowej;
- ustalanie wysokości zaliczek na podatek dochodowy CIT i PIT;
- zeznania roczne PIT i CIT na podstawie danych wynikających z ksiąg rachunkowych;
- sprawozdania GUS z zakresu finansowo-księgowego;
- ewidencja środków trwałych oraz plan amortyzacji;
- roczne sprawozdania finansowe w tym: wprowadzenie do sprawozdania finansowego, bilans, rachunek zysków i strat, informację dodatkową oraz sprawozdanie z przepływu środków pieniężnych;
Stosujemy określone ustawą zasady rachunkowości, rzetelnie i jasno przedstawiając sytuację materialną i wynik finansowy. Zgodnie z umową o prowadzenie ksiąg rachunkowych po zamknięciu roku obrotowego dokumenty źródłowe wydawane są naszemu Klientowi bezzwłocznie, bądź za osobnym rocznym wynagrodzeniem przechowywane są w archiwum Abak przez okres nie dłuższy niż dwa lata.
Zakres obsługi administracyjnej:
- rejestracja przedsiębiorstwa Klienta w Urzędzie Skarbowym;
- aktualizacja danych Klienta w Urzędzie Skarbowym;
- sporządzanie przelewów dotyczące zobowiązań podatkowych w formie wydruków lub plików wysyłanych pocztą e-mail;
- składanie wniosków do Urzędów Skarbowych o wydanie zaświadczeń o nie zaleganiu przez naszego Klienta ze zobowiązaniami budżetowymi;
- prowadzenie w imieniu naszego Klienta korespondencji z organami podatkowymi i bankami;
- odbieranie dokumentów z siedziby Klienta, o ile umowa tak stanowi